Sabtu, 11 Ogos 2012

SEMAKIN MATANG

Assalamualaikum warahmatullahhiwabarokatuh ..

Dah berzaman tak mengupdate blog ni..kenapa?sebab tak tau nak story apa..tapi kenapa aku nak tulis something hari ni? sebab ada sesuatu yang aku nak kongsikan...

Sudah hampir setahun aku bersama 1jemaah ini..aku terasa banyak perubahan terhadap diri aku..aku merasakan aku semakin matang walaupun  kekadang kebudak-budakkan..sekarang aku dapat melihat rakan2 sebaya aku jauhh lebih matang dari aku..kenapa aku tidak?mungkin sebab keadaan sekeliling yang tidak mendidik aku untuk menjadi lebih matang..

Dalam jemaah ini juga aku telah belajar banyak benda..bagaimana untuk orang yang berani untuk kehadapan..bagaimana untuk menjadi orang yang lebih berfikiran terbuka..bagaimana untuk menjadi orang yang peka terhadapa keadaan sekeliling dan isu2 semasa..bagaimana untuk menjadi orang yang berkempimpinan..bagaimana untuk menjadi orang yang mengambil berat tentang keadaan umat Islam sekarang..bagaimana untuk menjadi seorang ketua..bagaimana untuk menjadi orang yang bertanggungjawab..dan BANYAK lagi..

BAGAIMANA AKU BELAJAR SEMUA INI? AKU BELAJAR DARI PENGALAMAN DAN PENGLIHATAN..TAPI YANG LEBIH PENING IALAH RASA INGIN BELAJAR SESUATU AMAT PENTING..BARU AKAN DAPAT SEMUA INI..SEMUA INI BUKAN DARI SEORANG GURU DI SEKOLAH KERANA SEMUA INI TIDAK AKAN DAPAT DI SEKOLAH !

Aku bersyukur padaMu ya Allah kerana menemukan aku dengan PEPIAS...banyak yang aku belajar darinya..semua ini telah mematangkan aku.. Alhamdulillah.. 



terima kasih kepada yang telah banyak mengajar aku :)

0 ulasan: